Przesilenie wiosenne – pokonaj je odpowiednią dietą

Home » Dietetyk radzi » Przesilenie wiosenne – pokonaj je odpowiednią dietą

Po okresie jesienno-zimowym mamy często chęć na oczyszczenie i wzmocnienie organizmu. Nie chodzi tu tylko o zrzucenie nadmiernych kilogramów, ale też o pozbycie się z organizmu szkodliwych substancji.

Zima to nie jest łatwy czas pod względem żywieniowym. Jest niewiele świeżych warzyw i owoców, a dodatkowo organizm domaga się często tłustych lub słodkich potraw. Komu z nas nie zdarzyło się „pocieszać się” czymś niezdrowym, patrząc na pogodę za oknem.

Jakie są tego skutki? Wskazówka wagi pokazująca nieubłaganie niechcianą wartość, blada skóra, zmęczenie, apatia, niechęć do wysiłku fizycznego.

W takim okresie warto zastosować dietę oczyszczającą i wzmacniającą. Nie mamy tu na myśli głodówki lub ścisłego postu, ale zdrowy, urozmaicony jadłospis wzbogacony o większą ilość produktów o właściwościach oczyszczających.

Jak zacząć

Do diety warto się przygotować. Zrobić listę zakupów, potraw z oczyszczającymi i wzmacniającymi produktami, a przede wszystkim zadbać o dobre nastawienie psychiczne. Nie zaczynajmy jej też w okresie, kiedy mamy jakieś trudne sprawy do zrobienia lub jesteśmy osłabieni, gdyż nigdy nie wiemy jak zareaguje nasz organizm. Najlepiej rozpocząć ją w weekend, kiedy mamy więcej wolnego czasu.

Jakie produkty wspomogą oczyszczenie naszego organizmu?

W większości są to owoce i warzywa, więc to w nie powinien w tych dniach obfitować nasz jadłospis. Zawarty w nich błonnik usprawni pracę jelit, dzięki czemu szybciej pozbędziemy się z organizmu niekorzystnych substancji.

Do warzyw o właściwościach oczyszczających należy m.in. kapusta, marchewka, kalafior, brokuł, rukola, pomidory, czosnek, zielona pietruszka, burak czy fenkuł.

Odtruwające owoce to między innymi: cytryna, grejpfrut, jabłko, awokado, granat, ananas, pomarańcza.

Do diety warto także włączyć imbir, siemię lniane, dziki ryż, migdały i orzechy.

W trakcie diety postarajmy się wyeliminować z niej cukier i sól i spożywać więcej wody. Wśród technik kulinarnych wybierajmy gotowanie, gotowanie na parze, ewentualnie pieczenie.

A co ze wzmocnieniem?

Zadbajmy, aby w naszym jadłospisie pojawiły się ryby, nabiał, jajka i chude mięso. Do diety warto też wprowadzić produkty pełnoziarniste i rozmaite kasze.

Warzywa i owoce dostarczą nam, tak potrzebnych po okresie zimowym, witamin i składników mineralnych. Nie zapominajmy także o kiełkach, te hodowane na parapecie będą pozbawione chemii, a dostarczą nam wielu cennych składników odżywczych.

Do diety włączmy też orzechy, migdały, pestki słonecznika i dyni, gorzką czekoladę i kakao – zaopatrzą nas w magnez, pierwiastek który działa antystresowo, a dzięki temu zmniejsza podatność na infekcje.

Po kilkunastu dniach takiego sposobu żywienia, siły powinny powoli nam wracać i będziemy mieć więcej ochoty na aktywność fizyczną. Ona natomiast zwiększy nasz apetyt i zapewni jeszcze lepszą kondycję i zdrowie.

Comments

  1. Pingback: Dieta lekkostrawna - co to jest łatwostrawne odżywianie? - Magia Zdrowia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Adres

Gabinet Dietetyczny Magia Zdrowia
ul. Stefana Jaracza 54
50-305 Wrocław
Tel. 691 679 374

Kalendarz

Luty 2018
P W Ś C P S N
« Sty    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728  

Najnowsze wpisy