Jesienna dieta antydepresyjna :-)

Home » Dietetyk radzi » Jesienna dieta antydepresyjna :-)

Jesień przyszła jakoś tak niespodziewanie. Lato nas nie rozpieszczało w tym roku, ale miałam nadzieję, że wrzesień nam to wynagrodzi. Cóż … szału nie było ;-).

W związku z niewielką ilością słońca nastroje pogarszają się dość szybko, wiele osób czuje się zmęczonych, osłabionych, pozbawionych energii. A przecież zwykle czuliśmy się tak dopiero na końcu zimy.

W takich warunkach pogodowych, już od pierwszych dni jesieni warto zadbać o dietę, która wyrwie nas ze szponów depresyjnych myśli.

Jakich produktów nie powinno zabraknąć w jesiennym menu:

Czekolada🙂. Najlepiej ta gorzka, z wysoką zawartością kakao, która zawiera sporo magnezu pobudzającego organizm do produkowania endorfin i serotoniny, nazywanej inaczej hormonem szczęścia. Wpływa pozytywnie na pracę całego układu nerwowego, relaksuje i poprawia nastrój.

Oleje – lniany, rzepakowy, oliwa z oliwek. Dzięki dużej zawartości kwasów omega-3 oraz witaminy E, wspomagają pracę mózgu, ułatwiają koncentrację, działają uspokajająco i odprężająco.

Orzechy i ziarna. Są bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy z grupy B, witaminę E, a także magnez, potas, cynk, żelazo i miedź.

Produkty pełnoziarniste. Dzięki dużej zawartości witamin z grupy B i składników mineralnych mają pozytywne działanie na układ nerwowy, usprawniają pamięć, polepszają koncentrację i poprawiają nastrój.

Ryby morskie, chude mięso, nabiał są dobrym źródłem białka i witamin z grupy B, a jajka i mięso (zwłaszcza indyk) dostarczają również tryptofanu, z którego powstaje serotonina.

Suszone owoce, warzywa strączkowe i banany także są bogatym źródłem tryptofanu, dzięki czemu zwiększa się w naszym organizmie ilość hormonu szczęścia.

Nie zapominajmy oczywiście o warzywach i owocach, które zawierają dużo witamin i składników mineralnych, oddziałujących nie tylko na układ nerwowy, ale też na dobry stan całego organizmu. Bogate w antyutleniacze, chronią mózg przed atakiem wolnych rodników, a zawarte w nich witaminy z grupy B i kwas foliowy dodają energii, poprawiają samopoczucie i przeciwdziałają zmęczeniu.

Potrawy warto doprawić aromatycznymi, pobudzającymi przyprawami, takimi jak: kurkuma, imbir, chili, ostra papryka, czarny pieprz, bazylia, tymianek, rozmaryn.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Adres

Gabinet Dietetyczny Magia Zdrowia
ul. Stefana Jaracza 54
50-305 Wrocław
Tel. 691 679 374

Kalendarz

Maj 2018
P W Ś C P S N
« Kwi    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Najnowsze wpisy